The UnOrdinary Peoples ♥

Sunday, January 23, 2011

Misteri Bola Hitam & Putih :: Part 2

 Sambungan cerita hari tu


Suatu hari si anak membawa aweknya ke tempat peranginan yang berbukit bukau menaiki Ferrari untuk brsiar2.. Yelah, anak muda kan , ketika tenang memandu si anak dicium aweknya dan dia jadi gelabah dan terus accident!!! Mereka segera dikejarkan ke hospital dan si bapa juga dimaklum oleh pihak polis tentang perkara tersebut. Keduanya cedera parah kerana mereka tidak memakai seatbelt, si awek mati dalam perjalanan ke hospital dan si anak tenat.

Si bapa tiba di Hospital..”macamman a doktor, anak saya?”

Doktor (dengan simpati dan penuh duka cita)
”Maaf Encik, kami telah berusaha sedaya upaya.. tetapi terserah kepada Nya.. sebaiknya Encik manfaatkanlah waktu2 terakhir bersama anak encik..”

Perlahan si bapa masuk, mendekati anaknya.

“Papa, maafkan saya..tidak berhati hati semasa memandu..” si anak juga menangis kerana aweknya tak dapat diselamatkan. Si bapa cuba menenangkan dia….akrablah dua manusia itu beberapa saat. sehingga si bapa beranggapan ini adalah saat pertemuan terakhir antara dia dan anak lelakinya… .

Dia teringat kembali persoalan yang selama ini sering bermain di benaknya dan keinginannya untuk mengetahui tentang “mengapa anaknya selama ini selalu minta bola hitam bola putih”

“Nak, maafkan papamu kerana selama ini papa selalu sibuk.. sehingga kamu sering kesepian..maafkan papa, nak.. Papa tak berkesempatan untuk menjadi ayah yang baik.”

Anaknya menjawab dalam keadaan lemah,”tak mengapa papa, saya faham.. Cuma saya kecewa disebabkan papa ada kemewahan, papa belikan saya macam2…. saya cuma minta bola hitam dan bola putih je kan ?”

Si bapa rasa timing jawapan untuk persoalannya sudah tepat.., “KENAPA KAMU SELALU MINTA BOLA HITAM & BOLA PUTIH ANAKKU… ADA APA DENGAN BOLA2 ITU SEHINGGA IANYA BEGITU BERERTI BUATMU?”

(anda semua pun ingin tahu kan …?)

Si anak menjawab dengan nada terputus putus

kerana sudah tidak dapat

bertahan dan

masanya sudah hampir

tiba….

“sebabnya ………saya.. saya….

saya….”

*hep* Kepalanya perlahan lahan rebah dan hembusan

nafasnya hilang. Si anak

sudah meninggal sebelum

sempat memberitau bapanya

tentang bola hitam & bola putih.




kesimpulan cerita ni..aku pun tak taw kenapa budak tu minat sangat dengan bola hiyan putih 2.







p/s :saspen tak? =)

2 comments:

Siti Safiyyah said...

heh kesian si bapak sampai sudah tak tau..haha ;p

OnlyEuricca said...

hahaha 2 arh..tertanya2 la c bapak 2 seumur hidup =)