The UnOrdinary Peoples ♥

Sunday, October 16, 2011

anak SABAHAN da balik



AMARAN :
BLOG INI MERBAHAYA KERANA PENUH DENGAN BAKTERIA BAKTERIA YANG BOLEH MENJEJASKAN KESIHATAN ANDA DISEBABKAN OLEH KELALAIAN TUAN PUNYA BLOG MENGABAIKAN BLOG INI! SILA TEKAN BUTANG 'X' PADA KANAN ATAS SCREEN ANDA JIKA MAHU SELAMAT =)





Tengok tu muka happy semacam jak. Ok this picture was taken like 5 in the morning at Kuching International Airport . I was so like very the mengantuk! Bayangkan la kena bangun awal infact I didn't have enough sleep that time. Packing pun last minute. Da memang habit aku kot nak last minute bagai! (PATHETIC) 


Ok so aku rasa aku da seminggu lebih dekat SABAH ni (da seminggu baru nak update =.=) .. 2 days ago family ada buat doa kat rumah kira macam kenduri kot. Tapi bukan untuk menyambut kepulangan aku. (hampa) FINE! Tak kesah pun! So it was very awkward for me. Yala orang study jauh (jauh la sangattt!) mana la nak nampak sangat batang hidung ni. Aku rasa macam artis pun ada time tu. HAHA! Pelbagai jenis soalan dilempar khas untuk aku. Pening juga la. Yala you know la when the 'DATIN-DATIN' (macik) da menyoal tu kalah-kalah nak jawab soalan SPM. Nasib baik result SPM agak gempak (show off!) tu yang boleh main bedal jak jawab.


SO it starts with 


Datin A : Aik? Bila lagi kau sampai ni?
Me : OO hari rabu minggu lalu..hee ^^


5 minutes later

Datin B : Oh Em Gee! Anak si Sika ba ni! balik suda kau?
Me : Hee..ya balik suda ^^ (takda la baru nak fly balik gi sarawak =.=)

5 minutes later again...

Datin C : Waa sampai sudah ni sumandak..macam mana Sarawak..ok ka?
Me : Ok ba kalau kau aunty ^^

5 minutes later AGAIN!

Datin D : Apa sudah tu yang kau ambil di sana Sarawak?
Me : Diploma Bangunan
Datin D : OO bagus tu..anak saya..bla bla bla bla bla bla...ingat Tuhan...bla bla bla bla bla
Me : oo =.='

Lasty! FINALLY!

Datin E : Sarawak dekat mana ? Ada la kononnya BF orang Iban?
Me : HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Datin E : =.='


ya macam tu la soalan-soalan yang dilontar kuat kepada aku. Da menjadi tradisi agak nya setiap yang jauh bila da balik mesti ada jak yang datang mencari. KOT! Aku layan jak la kan. The whole night soalan yang saaaaaaama saja aku dengar. So aku pun jawab dengan jawpan yang sama jak la. Anoying? Boleh la tapi bila fikir balik orang dok tanya kita khabar kita mesti dorang consern pasal kita. Tiba-tiba jak aku rasa dihargai sangat bila aku takda kat Sabah ni! 

OH! TERHARUNYA!!

Actually aku happy sebab ada juga yang masih ingat pasal kewujudan aku ni. Puan Datin pun sama la dengan aku. Jadi artis wanabe malam tu. Sejuk sikit hati ni nampak Puan Datin senyum cita pasal aku. At least ada juga yang dia nak banggakan kan? (bangga laaaa sangaat!)

So for those yang berada di rantauan yang sedang sambung study I guess benda ni da common kan buat korang but for me macam first time kot. Yala orang tak penting memang macam ni. Bila da jauh baru kena cari. MENCI MENCI MENCI! haha. OK agak nya aku da puas mencarut kat blog aku ni. Kesian pula korang da la makan habuk kat blog ni baca entry tak senonoh pula tu. ISH ISH ISH!


ME, ENUT & STACY WANABE

ALIP & JUL





BYEE!












p/s : sape-sape yang ada TWITTER boleh la follow mellow mollow saya EuriccaLawrence ..baru jak nak main twitt twitt ni..nampak sangat tak updte! =)




3 comments:

mr_mrs mikko said...

eseh..
adat org study jauh2 kaaan.
hihihi..
biasala tu byk soalan cepumas..

tapi syiok jg bah layan maci2 tu btanya.. ^_^

OnlyEuricca said...

haha 2 la..pening maw mjwb ba haha ^^

OnlyEuricca said...

haha 2 la..pening maw mjwb ba haha ^^